Blog

Finetunen!!!

04-06-2014 13:36

Hallo Allemaal,

Inmiddels weer een aantal dingen geregeld.
De autohuur definitief gemaakt en betaald evenals het restant van de villahuur.

Verder me bezig gaan houden met de invulling van onze tijd in New York. Dat valt nog niet mee dus. Zoveel te zien en te doen in NY. Zeker als je jezelf
enigzins verdiept in NY. Ik ben gaan googelen en heb veel gelezen over de Big Apple. Een heel leuk en interessante BLOG die ik tegenkwam op het

internet was van Joyce Sint Nicolaas.  Zij woont in NY samen met haar man Michiel en houdt een BLOG bij met van allerlei info over NY. Bezienswaardigheden, Shoppen, Eten en drinken etc etc. Heel leuk om te lezen. (www.joycesintnicolaas.nl)
Ik dacht laat ik haar eens een mail sturen om wat tips te vragen qua indeling van de twee dagen. Of er antwoord zou komen moest ik natuurlijk
afwachten want Joyce heeft natuurlijk wel wat anders te doen dan iedereen persoonlijk reistips te geven. Maar tot mijn lichte verbazing had ik de
volgende dag al een uitgebreide mail in de bus. Ze heeft gewoon een compleet programma gemaakt met nog genoeg openingen voor eigen inbreng.
Wat een verrassing! En de suggesties spreken ons nog erg aan ook.

Tipje van de sluier:

Dag 1

Ochtend: Staten Island Ferry (langs vrijheidsbeeld), Wall Street en Ground Zero (de Memorial pools zijn redelijk snel te bezichtigen, tegenwoordig hoef je hier ook geen kaartje voor online te reserveren. Er is net een gloednieuw museum geopend, dat zal een stuk meer tijd kosten om te bezichtigen en daarvoor kun je het beste online een reservering maken)

Middag: wandeling/shoppen door SoHo, Nolita, langs Washington Square en dan naar de West Village

Avond: Brooklyn Bridge overwandelen - begin aan de Brooklyn kant, want het Brooklyn Bridge Park is ook erg mooi en leuk en je loopt dan richting Manhattan, wat natuurlijk een erg mooi uitzicht is.

Dag 2

Ochtend/middag: fietsen in Central Park (als je het georganiseerd wilt doen, is Baja Bikes een goede aanbieder. Verder kun je fietsen huren via Bike & Roll, bij Columbus Circle. Huur GEEN fietsen bij vage mannetjes die met een brochure naar je toekomen. Niet te vertrouwen die lui)

Middag: museum? Geen idee wat binnen het interessegebied van jullie kinderen ligt, maar the National Museum of Natural History is vaak een succesnummer.

Avond: eventueel een openluchtfilm? zie mijn laatst geschreven blog met een link naar de programma's.

Nou mooi programma toch. We komen in de middag aan en de eerste avond willen we dan naar Times Square. In de avond is dat het leukst want dan is alles mooi verlicht. Eerst ergens wat eten en dan lekker rondstruinen daar!

Verder bericht gekregen dat Carla's nichtje Maria en haar man Vincent met hun dochtertje Adriana de 22e juli naar Orlando komen om ons te zien.
Ze blijven dan bij ons slapen in onze Villa en gaan de volgende dag weer terug naar Gainsville. Heel leuk!
Dat wordt bidden voor het avondeten hahaha (insiders weten waarom :-) )

Al met al weer een aantal stappen verder.

Tot de volgende keer!

Diverse zaken geregeld!

19-05-2014 13:46

Zo en alweer zijn we een aantal stappen verder.
Allereerst Esta (inreistoestemming USA) aangevraagd en goedgekeurd....niet onbelangrijk als je naar de States op vakantie wilt gaan. Hoewel het met een NL paspoort en geen strafblad (heb ik echt niet :-) ) een formaliteit schijnt te zijn was ik toch blij dat de toestemming geregeld is.
Verder de vliegtickets Raleigh-Orlando gekocht en die prijs viel gelukkig mee. Is een low-cost airline zoiets als Transavia. Ze hebben GEEN genummerde stoelen maar ik heb wel voor gering bedrag geboekt in de eerste groep die het vliegtuig in mag dus plaatsen bij elkaar is dan geen probleem.
Ongeveer 1 3/4 uur vliegen en we zijn in Orlando alwaar een MiD-size SUV op ons staat te wachten bij ALAMO autoverhuur. Ook dat is geregeld.
Verder ook nog de treintickets van NY naar Washington geboekt. Wel geen supersneltrein dus keertje of acht stoppen. Maar die sneltrein was in het totaal bijna 700 dolaar duurder. Dan maar uurtje langer in de trein. Totale reistijs 3 1/2 uur dus dat valt wel mee. En de zitplaatsen zijn gereserveerd, gratis WiFi in de trein dus hoeven ons niet te vervelen.

Wat nu nog te regelen.....nou allerlei kleinere zaken hier zoals cadeautjes voor familie en vrienden kopen. Nog voor ieder een cabin trolley bestellen.
Stekkerdoosjes maken met USA stekker zodat we wat meer apparaten tegelijk op kunnen laden etc etc.

Op de kop af nog 55 dage.....het is nu echt aftellen....!

Gr. Jan

Paar stappen verder!!

24-04-2014 15:57

Vandaag heb ik de boekingen (en betalingen :-(  ) gedaan bij Discovery Cove, SeaWorld, Aquatica, Bush Gardens en Universal Studio's (Harry Potter Park) Bij die laatste heb ik meteen Express tickets bijgekocht. We zijn maar 1 dag in dat park en als je dan bij alle attracties een- tot anderhalf uur moet wachten kun je niet veel doen in een dag. Die 100 euro extra maakt dan ook niet meer uit op de hele vakantie!!
Blij dat ik dit heb kunnen doen nu. De dag van Discovery Cove (zwemmen met dolfijnen) ligt vast op 24 juli.

De rest kunnen we zelf invullen welke dag we waar naar toe gaan. En de "rustdag"ook natuurlijk!

Vanavond de tickets Raleigh-Orlando nog boeken en de autohuur en dan bijna klaar wat vooruit boeken betreft!
Hieronder de links naar de parken die we gaan bezoeken. Neem een kijkje....is leuk.

Veel plezier weer!!

Jan

Wat gaan we doen in Orlando!

11-04-2014 11:36

Zoals jullie eerder hebben kunnen lezen hebben we een villa geboekt in Clearmont...niet ver van alle pretparken.

Het programma van die week ziet er (na intensief beraad!!) als volgt uit:

1 dag Discovery Cove met Dolphin Swim. (snorkelen, met dolfijnen zwemmen etc)    6 RIBBEN UIT MIJN LIJF HA HA!!
1 dag SeaWorld (welbekend park)
1 dag Aquatica (Giga waterpretpark)
1 dag Bush Gardens (volgens velen het mooiste pretpark van Florida met spectaculaire achtbanen YESS!!)
1 dag Islands of Adventure (Universal / Harry Potterpark) lijkt ons ook geweldig!
1 dag Uitrusten in de villa aan het zwembad, wat shoppen en relaxen!

Geen Disney parken dus....maar we zijn al aantal keren in Disneyland Parijs geweest. In Florida is het
allemaal wel groter maar niet wezenlijk anders. Dus voor andere dingen gekozen.
13 juli komt steeds dichterbij.....!!

Villa geboekt!

06-02-2014 10:47

Zooo weer een stapje verder! Zojuist de Villa in Orlando geboekt. Op zo'n 15-20 minuten van de grote parken een mooie Villa met 4 slaapkamers en 3 badkamer, eigen screened (helemaal overdekt met horgaas) zwembad, BBQ, Kabel TV, Wifi, Airco en de hele reutemeteut die ik nog vergeten ben. Ik heb behoorlijk wat tijd gestoken in het zoeken. Via HomeandAway deze villa gevonden voor de ongelofelijke prijs van 425 Euro voor een hele week.

Hoewel de prijs niet in eerste instantie het belangrijkste was. Met name de reviews van de gasten hebben de doorslag gegeven. Alleen maar positief en ook recent. Dus contact gezocht en via HomeandAway contact gekregen met de eigenaar. Alles verloop gesmeerd...aardige man (Mike) die inmiddels ook al veel info heeft gestuurd over vanalles en nog wat!  VOOR ENKELE FOTO'S ZIE FOTOALBUM!
Uiteindelijk was de prijs ook wel heel gunstig natuurlijk...425 treuro's! Voor een huis hier in Zeeland betaal je vlug 1000 euro in het hoogseizoen.

Maar blij dus dat dit geregeld is. Kunnen we weer wat afstrepen van het lijstje. Belangrijke dingen die nog moeten gebeuren zijn de Esta aanvragen, autohuur regelen, tickets parken regelen. Maar nog tijd genoeg.....! Toch (het is een cliche)...de tijd gaat gewoon vlug. Meer als een half jaar geleden besloten deze reis te gaan maken en nu is het alweer begin februari. Nog ruim 6 maanden en dan stappen we in het vliegtuig!!!!

Update

16-12-2013 10:45

Maar weer eens een update schrijven hoewel er niet al te veel te melden valt.
Zoals eerder te lezen viel zijn de tickets geboekt. Het reisschema staat nu wel grotendeels vast. We vliegen eerst naar New York. Het hotel aldaar is inmiddels geboekt. Het is het Nesva Hotel (www.nesvahotel.com) geworden in de wijk Astoria. Dus niet in Manhattan zelf. Dat scheelt gewoon 300 euro voor drie nachten daar kunnen we andere leuke dingen voor doen. Het hotel ligt vlak bij een Metrostation en binnen 10 minuten staan we op Times Square dus prima zo! Daarna reizen we hoogstwaarschijnlijk per trein naar Washington. Dat is makkelijk en niet duur. Op het treinstation in Washington zullen onze vrienden Mike en Graciela ons opwachten. Zijn regelen een lekker grote Van waar we met zijn allen in kunnen. Ook de hotels zullen ze regelen daar. Dat is makkelijk...ze weten de weg in Washington. Zij blijven ook twee dagen met ons in Washington...gezellig en fijn! Na Washington rijden we met zijn allen in de Van naar Raleigh waar Mike en Graciela wonen. Daar brengen we een paar dagen bij hun door en dan rijden we met een eigen huurauto verder naar Orlando. Een behoorlijk lange rit van ca. 8 uur maar rijden in Amerika is heel relaxed dus vind het prima. Optie overwogen om te vliegen maar dan zie je helemaal niks en ben je met i en uitchecken en wachten op de bagage bijna net zo lang bezig dus zal autoreis worden...!! Ben in onderhandeling met een eigenaar van een leuke Villa om die te huren. Dat zal binnenkort zijn beslag krijgen.
De kinderen zijn ook nog bezig met het uitzoeken naar welke pretparken ze willen gaan. Dat heeft nog tijd! Na een weekje Orlando rijden we door naar Weston naar Carla's zus Virginia!
Wat we daar gaan doen staat nog niet vast. Uiteraard tijd doorbrengen met familie en kenissen maar ook De Everglades, Miami Beach etc. staan op het verlanglijstje.
In het nieuwe jaar zal ik ook de Esta formulieren moeten gaan regelen die nodig zijn voor de inreis in Amerika. Dat zal ik in januari maar eens gaan doen....dan kan ik weer wat van het to-do lijste afstrepen. En de financiering....is die rond? Nee nog niet hoewel ik al wel enkele besparingen heb doorgevoerd haha! Komt wel goed !
Tot de volgende keer.

Tickets geboekt!

04-10-2013 13:30

Eerder dan verwacht hebben we de tickets voor onze Amerikareis geboekt! Al een paar maanden bekeken we bijna dagelijks de ticket zoekmachines om de prijzen bij te houden. Gezocht werd vanaf vertrekpunt Amsterdam/Brussel/Dusseldorf naar Miami of Fort Lauderdale waarbij de voorkeur van vertrekplaats uitging naar Dusseldorf. Fijn vliegveld en makkelijk bereikbaar op iets meer dan een uurtje rijden. Het zou wel een vlucht worden met minimaal 1 tussenstop want dat leverde de beste prijzen op. Inmiddels zaten de prijzen rond de 770 euro althans die met een beetje redelijke vertrek en aankomsttijden. De tussenstops soms we 3 of 4 uur toch nog!! Vanuit Miami moesten we in noordelijke richting naar Orlando, Gainsville, Raleigh (NC) en Washington alles bij elkaar bijna 2.000km. en dat dus per auto. Daarover nadenkende realiseerden we ons dat we ook weer helemaal terug moesten natuurlijk. Dat zou wel erg veel reisdagen in beslag gaan nemen. Dus op het lumineuze idee gekomen eens te gaan kijken voor MultiCity tickets. Dit is altijd wel wat duurder maar spaart ons tegelijkertijd 3 dagen rijden uit en dus ook benzinekosten. En dan liefst naar New York zodat we dat ook mee konden pikken omdat we dan 3 dagen minder reizen hebben. De laatste weken daar naar gekeken maar kwam niet lager dan 1.008,00 euro uit. Dat verschil was wel erg groot. Maar vandaag ineens was het raak. Aanbieding vanaf Dusseldorf naar New York RECHTSTREEKS. En terug vanaf Miami RECHTSTREEKS!
Gemiddelde prijs 795 per persoon. Yesss boeken die hap!!! En mooie tijden en dus rechtstreeks en ook nog eens vanaf Dusseldorf met vertrek op zondag! Dat kan eenvoudigweg niet beter! Precieze data zet ik er uit veiligheids overwegingen niet op natuurlijk haha! Maar onze vrienden en bekenden zullen dat wel te horen krijgen! We zijn erg blij. Nu kunnen we verder met plannen. Auto / Huis in Orlando / Parktickets etc. etc. het lijkt nog ver weg en dat is het ook maar de tijd gaat zo snel! Hoppaaaaa aan de slag!

Alles weer zijn gangetje!

15-08-2013 11:18

Vakantie Voorbij!

De tijd gaat snel...en in de vakantie gaat de tijd nog sneller lijkt het wel. Valery is inmiddels begonnen aan groep 6 en Christian is brugsmurf af en begint volgende week zijn nieuwe schooljaar in de 2e op het Strabrecht College. De vakantie naar Oostenrijk was heerlijk. Prachtig weer gehad en een aantal leuke dingen gedaan. 2 keer mooie bergwandeling gemaakt. Wezen varen op de Schliersee en daar in het mooi strandbad gelegen. Naar de prachtige stad Salzburg geweest. Heerlijk gegeten in ons hotel Thierseerhof en op zijn tijd ook lekker rustig aan gedaan. Maar het zit er weer op. Het slot gaat op de beurs want het aftellen naar de volgende zomervakantie in Florida is begonnen en de financien moeten dan wel toereikend zijn!!

Inmiddels kunnen er tickets geboekt worden. Vorige week kwam ik nog niet onder de 1.100 euro per ticket maar nu al mogelijkheden gezien voor 843 euro per ticket. Maar we wachten nog even.....geduld is een schone zaak in deze. Zodra ze op mijn streefbedrag zitten dan sla ik toe haha!

Het zal wel lastig gaan worden als het winter wordt. Dan zie je veel mensen met een skikoffer op de auto rijden en denk je....aahhhh ik wil ook gaan skieen maar goed.....we moeten overslaan deze winter!! Ach we gaan er niet dood van natuurlijk haha!

Tot de volgende keer!

Vakantie 2013

21-07-2013 13:56

Morgen vertrekken we voor een korte vakantie naar Oostenrijk. Al vele jaren komen we in het prachtige dorpje Thiersee/Hinterthiersee. Vanuit het mooie hotel Thierseerhof ondernemen we vanalles en niks. Als we zin hebben bezoeken we een stad in de buurt, of ggan we zomerrodelen in Walchsee, of zwemmen in Kufstein, of we wandelen naar een Almhut (Pendling/Kala Alm/Hohlenstein etc). En als we geen zin hebben ploffen we op een ligbed achter het hotel...ook lekker. Drankje erbij en lekker uitrusten.
In Oostenrijk ben je niet altijd zeker van mooi weer maar het is toch niet echt vaak voorgekomen dat het een week lang slecht weer geweest is. En voor komende week....elke dag 26+ graden dus heerlijk! Deze vakantie ga ik in de "verloren" uurtjes ook wat tijd besteden aan het maken van trainingen voor A1 t.b.v. de voorbereiding op het nieuwe voetbalseizoen. Na de vakantie komt de datum dat ik ticketprijzen kan gaan vergelijken voor Juli 2014 steeds dichterbij.
Voor iedereen, voor zover nog niet gedaan, een hele fijne vakantie gewenst met veel plezier en mooi weer. Kom gezond weer thuis!!

Weinig te melden!

08-07-2013 09:55

Omdat we de tickets nog niet kunnen boeken (en we daarmee ook willen wachten op een acceptabele prijs) kunnen we nu nog weinig echt regelen.
Ik heb al wel een aantal eigenaren van vakantievilla's nabij Orlando gemaild. Ik heb ook netjes van allemaal een mailtje treug ontvangen. De beste een voordeligste aanbieding tot nu toe komt uit op rond de 525 euro voor 8 dagen!! Mooi huis met 3 slaapkamers en twee badkamers. Verder alles airconditioned uiteraard en ook een prive zwembad! Ook nog een alle equipment aanwezig om te BBQ'en. O ja en ook Hi-speed WiFi door het hele huis.....en das niet onbelangrijk tegenwoordig! Ik kan pas eind juli een optie nemen op "onze" periode maar denk dat ik dat ga doen voor dit huis. Veel voordeliger zal niet te vinden zijn schat ik zo in!
Tja en dan de financien......! Meerdere voorstellen voor bezuiniging zijn inmiddels resoluut van de hand gewezen door "de tweede en derde slaapkamer".
En ook de "vice-presidente" verleent niet echt medewerking. Ze had een betere oplossing dan bezuinigingen zei ze. Je moet gewoon meer omzet maken het komend jaar dan blijft er ook meer aan de strijkstok hangen!!! Pfffffff en dat in deze crisistijd......ben al blij als ik alles draaiende kan houden zoals het was....!! Maar goed het zal wel in orde komen (hoop ik!) ;-)